Szara eminencja – spodnie

Zdarzyło się wam że kiedy już dopadło was natchnienie nagle zaczęły piętrzyć się  problemy? tzw. „kłody pod nogi”? U mnie właśnie tak było. Kiedy w końcu zmobilizowałam się do szycia, a właściwie aura za oknem zmusiła mnie do uzupełnienia garderoby to właśnie wtedy zepsuła mi się maszyna… zdarzyło się to pierwszy raz  od 27 lat  więc wybaczam jej 🙂

Na szczęście znalazłam w okolicy pana „złota rączka” który dość szybko i skutecznie ponaprawiał i powymieniał co trzeba. Na dodatek zapewnił, że na tej maszynie poszyję jeszcze kolejne tyle! Oby, bo faktycznie bardzo jestem do niej przywiązana 🙂

A to efekt mojej radosnej twórczości po przywiezieniu naprawionej maszyny. Spodnie nie należą do moich ulubionych rzeczy zarówno w noszeniu jak i w szyciu…jeszcze nigdy tak na 100% nie byłam zadowolona z efektu końcowego..ale cóż jesień,  za oknem plucha , bez spodni ani rusz..

Mam w planie uszyć jeszcze jedne, albo dwie pary spodni, może w końcu wypracuję metodę.

DSC06041

Wykrój zrobiłam z Burdy 5/2011 model 124:

thumb_800x600_10

Te spodnie są dość specyficzne, mają zamek z boku, zrezygnowałam z kieszeni, które były wpuszczane, też z boku, bałam się, że będą jeszcze poszerzać mi biodra..W oryginale były to rybaczki, przedłużyłam je tak na oko i w sumie są takie w sam raz jak dla mnie ! Idealnie wyglądały by w szpileczkach, ale zdjęcia robiłam w czasie pracy, a że biegania akurat było dużo, to szpilki zostały w domu:-)

DSC06038

Na zdjęciach może słabo widać ( Jakieś nie wyraźne mi wyszły)  spodnie mają w talii zakładki i generalnie są dość wysokie. Szyłam  rozm. 40, bo ostatnio troszkę w biodrach mi przybyło..ech. Ostatecznie na wysokości ud i tak robiłam szerszy szew..

DSC06055

Co do tyłu spodni nie mam absolutnie żadnych wątpliwości, leży bardzo dobrze!

DSC06049

Za to przód wydaje mi się jakiś za duży w kroku..Być może to specyfika tych spodni, choć w innych modelach podobnie mi wychodziło. Nie mam doświadczenia w szyciu spodni..nie podjęłabym się szyć dla kogoś…Na sobie eksperymentuję, ale nie za bardzo wiem jak zrobić przymiarkę, na co zwrócić uwagę., gdzie przyciąć, co poprawić by było ok.Ciężko mi dopasować do mojej figury..A chyba nie jestem aż tak nie wymiarowa, bo czasem udaje mi się kupić w sklepie spodnie dobrze leżące 🙂

DSC06046

DSC06044

DSC06045Ale generalnie z tych spodni jestem dość zadowolona, można w nich pokazać się ludziom:-) i są bardzo wygodne!

Dodam jeszcze, że kamizelkę też szyłam sama już bardzo dawno temu! Lepiej chyba wyglądają z czerwonymi dodatkami, bo ładnie kontrastują, idealnie były by do czerwonych szpilek..

Przyznam, że trochę liczę na Waszą pomoc, może macie jakieś rady, podpowiedzi dla mnie na przyszłość?? Chciałabym w końcu nauczyć się dobrze szyć spodnie, tym bardziej, że jest to chyba jedyna rzecz , z którą do tej pory sobie nie za bardzo radzę!

Bardzo dziękuję wszystkim za odwiedziny , pozdrawiam serdecznie!

24 thoughts on “Szara eminencja – spodnie

  1. Spodnie są fantastyczne! Bardzo mi się w nich podobasz 🙂 Z czerwienią świetnie, ale z szarą kamizelką też fajnie 🙂
    Co do szycia spodni to ja niestety też raczej rad potrzebuję 😉

  2. spodnie ta zgrabnie na Tobie leza ze moze pokusze sie na ich uszycie, z czerwienia bomba, a z kamizelka rowniez super fajne, w sumie moim skromnym zdaniem udane projekty,:))

  3. Wiesz, to chyba specyfika tych spodni. Sama zastanawiałam się nad podniesieniem kroku. Najlepiej kup jakiś tani materiał w rzeczach z „drugiej ręki” i podnieś na wykroju krok. Będą one z wysokim stanem, zatrzymywać Ci się na talii, a krok będzie wyżej. I zobaczysz jak będziesz się czuła i jak to wygląda. Szkoda marnować materiału na takie eksperymenty 🙂 A co do takich eleganckich spodni…no, raczej takiego kroju nie lubię. Ale marzę o szarych spodniach 🙂

    • Dzięki za wskazówki! Akurat te spodnie kosztowały mnie jakieś 13 zł z zamkiem a szyłam je może z godzinę:-) Więc strata nie wielka. Do chodzenia się nadają, ale planuję jeszcze uszyć rurki i te już muszą leżeć idealnie 🙂

  4. Na moje oko 🙂 to spodnie dobrze leżą,bardzo podoba mi się połaczenie z czerwienią, z kamizelką też świetnie! uwielbiam kamizelki czy modne czy nie modne u mnie w szafie zawsze!! :)Jak Byś założyła do nich obcasy to byłoby cudownie Ten fason tak chyba tak ma, że spodnie w kroku są luźniejsze. Na blogu Szycie z Czeremchą też są porady odnośnie spodni, skracania i wydłuzania w biodrach, Sprawdź, nie daję głowy ale chyba tam widziałam takie wpisy 🙂 Pozdrawiam :))

  5. Pingback: Biała bluzka | Szycie moje drugie życie

Skomentuj

